Czytasz, czytasz, nagle to spotykasz... Co to je? A to są strony.

poniedziałek, 8 lipca 2013

11. Wprowadzenie do świata magicznego cz. 1 - List.

Dedykacja dla Kath, za to, że była od początku - aż do teraz.

..::JEDENAŚCIE LAT PÓŹNIEJ::..

Otworzyłam oczy. Znajdowałam się w swoim pokoju, na drugim piętrze naszego domu. Ogarnęłam się i zeszłam na dół, do kuchni. Tam przywitałam się z mamą i zaczęłam jeść tosta.
-Lily, przyszedł do Ciebie jakiś dziwny list - powiedziała nagle moja rodzicielka i podała mi go.
Otworzyłam go...


HOGWART
SZKOŁA
MAGII I CZARODZIEJSTWA

Dyrektor: Albus Dumbledore
(Order Merlina Pierwszej Klasy, Wielki Czar., Gł. Mag,
 Najwyższa Szycha, Międzynarodowa Konfed. Czarodziejów)


  Szanowna Pani Evans,
Mamy przyjemność poinformowania Pani, że została Pani przyjęta do Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Dołączamy listę niezbędnych książek i wyposażenia.
  Rok szkolny rozpoczyna się 1 września. Oczekujemy pani sowy nie później niż 31 lipca.
    Z wyrazami szacunku,
Minerwa McGonagall,
zastępca dyrektora

Zauważyłam jeszcze jeden kawałek papieru w liście, na którym było:



HOGWART
SZKOŁA
MAGII I CZARODZIEJSTWA

UMUNDUROWANIE
Studenci pierwszego roku muszą mieć:
1. Trzy komplety
szat roboczych (czarnych)
2. Jedną zwykłą spiczastą tiarę dzienną (czarną)
3. Jedną parę rękawic ochronnych (ze smoczej skóry albo podobnego rodzaju)
4. Jeden płaszcz zimowy (czarny, zapinki srebrne)
UWAGA: wszystkie stroje uczniów powinny być zaopatrzone w naszywki z imieniem.


PODRĘCZNIKI
Wszyscy studenci powinni mieć po jednym egzemplarzu następujących dzieł:
Standardowa księga zaklęć (1 stopień) Mirandy Goshawk

Dzieje magii Bathildy Bagshot
Teoria magii Adalberta Wafflinga
Wprowadzenie do transmutacji (dla początkujących) Emerika Switha
Tysiąc magicznych ziół i grzybów Phyllidy Spore
Magiczne wzory i napoje Arseniusa Jiggera
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Newta Scamandera
Ciemne moce: poradnik samoobrony Quentina Trimble'a

POZOSTAŁE WYPOSARZENIE
1 różdżka

1 kociołek (cynowy, rozmiar 2)
1 zestaw szklanych lub kryształowych fiolek
1 teleskop
1 miedziana waga z odważnikami
Studenci mogą także mieć jedną sowę ALBO jednego kota, ALBO jedną ropuchę.

PRZYPOMINA SIĘ RODZICOM, ŻE STUDENTOM PIERWSZYCH LAT NIE ZEZWALA SIĘ NA POSIADANIE WŁASNYCH MIOTEŁ

-No i co? - spytała mama.
-Pff, to pewnie jakiś głupi żart - odpowiedziałam, po czym wyrzuciłam list do kosza.
Nagle usłyszałam głośne pukanie.
-Ja otworzę! - podbiegłam do drzwi wejściowych. Okazało się, że był za nimi ogromny mężczyzna. Twarz miał prawie całkowicie zasłoniętą pod długimi, zmierzwionymi włosami i dziką, splątaną brodą; tylko czarne patrzałki błyszczały spomiędzy tej plątaniny.
Olbrzym wszedł do środka garbiąc się.
________________
CDN...

1 komentarz:

  1. Kochana Em, dzięki za dedykację! Jadę na 9 dni na kolonię i będę mieć telefon od 20 do 20:15. Teraz jadę autokarem (jest 6:07(wyjazd był o 5:00(okropność!))). Pozdro z autokaru dla wszystkich! I wbijajcie na tajemnica-antykwariatu.blogspot.com i na lily-evans-riddle-vs-james-potter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń